HCC Muziek Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
9-09-2010 05:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
2 oktober is er weer een Landelijke muziekdag van de HCC Muziek IG. Deze keer is het in het Rotterdms Radio Museum en niet in Maarn.
340 aantal berichten in 104 topics door 244 geregistreerde leden
Nieuwste lid: allenosergiioost
* Startpagina Help Kalender Inloggen Registreren
+  HCC Muziek Forum
|-+  Synthese en MIDI
| |-+  Virtuele instrumenten
| | |-+  Cubase 4 en Vista
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Cubase 4 en Vista  (gelezen 1879 keer)
CORBROEK
Nieuw
*

« Gepost op: 3-02-2010 14:58 »

Ik gebruik Cubase 4 met een Yamaha-audiogram op een Vista-laptop. Op de laatse lezing van G, Boudewijn, bleek dat Halion niet bij mij aanwezig was. Na enige tijd zoeken vond ik een installatiebestand op de CD. Na installatie kon ik deze op een midi-track gebreuken. Als ik bij de midi divice-manager kijk, zie ik D-50, J70, XG-divice, SR 16, mixer etc. staan. Als ik bij de tracks de midi output kijk zie ik wel D-50, J70 etc. staan, maar er staat (not connected) achter, behalve bij Microsoft GS wavetable Synt en daar heb ik niet veel aan. Komt dit misschien door Vista? Als ik een goed werkende versie kan zien, kan ik zien wat er bij mij fout is. De USB-driver is goed.
Gerrit Boudewijn
Kaderlid
*

« Antwoord #1 Gepost op: 4-02-2010 21:31 »

Beste CORBROEK,

De HalionOne van CubaseAI4 activeer je door in het menu "Devices" "VST Instruments" aan te klikken.
In het pop up venster dat vervolgens verschijnt klik je in het zwarte invulvakje en kiesje uit het pop up menu HalionOne.
Vanaf dit moment kun je de HalionOne selecteren als MIDI Output van een track.

Nog handiger is het om ipv een miditrack een Instrument track in Cubase AI4 te creëren. Cubase vraagt dan direct welk instrument aan dat Instrument track moet worden gekoppeld. Selecteer dan HalionOne.

Succes met het verkennen van het mooie Cubase.

Groet,
Gerrit Boudewijn

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: