HCC Muziek Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
9-09-2010 05:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
2 oktober is er weer een Landelijke muziekdag van de HCC Muziek IG. Deze keer is het in het Rotterdms Radio Museum en niet in Maarn.
340 aantal berichten in 104 topics door 244 geregistreerde leden
Nieuwste lid: allenosergiioost
* Startpagina Help Kalender Inloggen Registreren
+  HCC Muziek Forum
|-+  Audio
| |-+  Audio software
| | |-+  CD met mp3-files converteren en branden als Audio-cd
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: CD met mp3-files converteren en branden als Audio-cd  (gelezen 4358 keer)
Oriolus99
Nieuw
*

« Gepost op: 5-01-2008 19:04 »

1. Ik gebruik Nero 6.6.1.4 om cd's te branden. Ik ben al een tijd op zoek naar de mogelijkheid (die er zou moeten zijn) om m.b.v. Nero 6 een data-cd met mp3-files te converteren naar een nieuw te branden audio-cd, maar ik kan maar niet vinden hoe dat moet.

2. Ik heb de hulp-files (Help) gedownload, maar die werken niet of Nero kan ze niet vinden. Ik werk onder Vista, misschien komt het daardoor?

Wie weet raad?
Ton Valkenburgh
Kaderlid
*

« Antwoord #1 Gepost op: 6-01-2008 09:53 »

Ik gebruik Nero 7, maar ik denk dat veel hetzelfde is.

1. Open de Nero Waveditor en open een mp3-file.  Sla deze op als wav-file.  Doe dat voor alle mp3-files. Daarna kan je deze wav-files op de standaard manier als Cd-branden.  Ik neem aan dat je hier ervaring mee hebt.
2. In Nero 7 waren dat lange tijd de help-files pdf-files, die je gewoon met Acrobat Reader kan openen.  Nu zijn het echte help-files. Hoe dat bij Nero 6 zit, weet ik niet. Maar ik neem aan dat ze opgeslagen worden in een sub-map van c:\Program Files\Nero\Nero 6\  Help-files kan je openen met een dubbel-klik.

Ton Valkenburgh
Oriolus99
Nieuw
*

« Antwoord #2 Gepost op: 17-01-2008 18:13 »

Bedankt Ton, maar het hielp niet.
Inmiddels ben ik naar versie 7 gegaan; die doet dit klusje moeiteloos!
mike013
Nieuw
*

« Antwoord #3 Gepost op: 30-08-2008 11:25 »

Waarom zou je eerst gaan converteren naar .wav? Nero doet dit zelf. Als je bij Bestanden toevoegen de .mp3's selecteerd, laat hij in de tijdsduur balk zien hoeveel ruimte er nog vrij is. Deze balk is in minuten. Ben er wel zeker van dat je de optie AUDIO CD branden kiest. Kies je voor DATA CD, dan creeërd Nero een cd waar de .mp3 bestanden op staan.

keios05
Nieuw
*

« Antwoord #4 Gepost op: 22-01-2010 08:32 »

Ik neem aan dat je hier ervaring mee hebt. waren dat lange tijd de help-files pdf-files, die je gewoon met Acrobat Reader kan openen.  Nu zijn het echte help-files. Hoe dat bij zit, weet ik niet. Maar ik neem aan dat ze opgeslagen worden in een sub-map van  kan je openen met een dubbel-klik.

« vorige volgende »
Ga naar: